طوفان ویرانگر بحران سرمایه داری، اپیدمی مرگ آور کووید 19 مولود نکبت، ادبار و برهوت آفرینی سرمایه، عدم دسترسی کارگران به حداقل امکانات درمانی و حفاظتی برای مقابله با هجوم این بیماری مهلک، ابتلای چندین میلیونی و مرگ و میر  چند صد هزارنفری همراه با دنیای فقر، فلاکت، آوارگی، بی بهداشتی و بدبختی حاصل استیلای سرمایه داری، همه و همه به صورت کوه آسا بر زندگی کل توده های کارگر دنیا آوار است. در این میان وضعیت توده کارگر ایران از غالب مناطق جهان رعب انگیزتر، فاجعه بارتر و خرد کننده تر است. اینجا هر نفس کشیدن اعتراضی کارگران هم توسط فاشیسم اسلامی آماج حمام خون است، هیچ نوعی امکاناتی در اختیار کارگران برای حفظ جان خود از خطر بیماری موجود نیست. کل کارگران از خردسال تا لب گور مجبورند برای امرار معاش روزانه، برای تأمین هزینه درمان و دارو، برای سیر تا پیاز «زندگی» به کار در هر شرایطی حتی در میان طوفان تاخت و تاز کووید 19 تن به کار شاق دهند و خطر مرگ را به جان خرند. در چنین وضعی کارگران بخش درمان از همان آغاز با اراده ای استوار، عزمی راسخ، عظیم ترین فداکاری ها، تحقیر مرگ و تکریم شرف انسانی به پا خاستند تا در میان آتش و خون آفریده سبعیت ها و جنایت آفرینی های سرمایه داری و فاشیسم اسلامی سرمایه، از جان همزنجیران خویش دفاع کنند. آن ها در این گذر دست به پرشکوه ترین ایثارگری ها زدند، از جان خویش گذشتند تا پاسدار جان انسان ها باشند. کشته ها دادند تا دیگران را از مرگ برهانند. شمار واقعی جان باختگان این بخش طبقه کارگر مسلما از هزار افزون است. آنچه ما در اینجا در بیست و سومین متن تکمیلی آمار کشتگان (بین 17 تیر تا 24 مرداد 1400، اطلاعات قبل را در شماره های قبلی نشریه علیه سرمایه می یابید) می آوریم صرفا در برگیرنده نامهائی است که توانسته ایم از تاریکی زار مالامال از سانسور، خفقان، کنترل، بریدن زبان ها، شکستن قلم ها و دوختن دهن ها بیرون آریم.

741پروین قاسمی پرستار بیمارستان آبادان742محمدمهدی زارع متخصص هوشبری بیمارستان شیراز
743معصومه ادیبی دومیرکلایی پزشک جوان بیمارستان ساری744زهرا نصیری اردلی سال چهارم علوم پزشکی شهر کرد
745انسیه دلفانی رزیدنت بیمارستان مسیح دانشوری746سهیلا خراسانی پرستار باردار بیمارستان خارک ششمین باردار
747فرشته خاشی پرستار جوان بیمارستان زاهدان748پیمان سلیمانیان داروساز شهر بابل
749ژینا آزیری رزیدنت علوم پزشکی اصفهان750فائزه کمالی دندانپزشک جوان بیمارستان هرمزگان
751جعفر شریفی متخصص اورژانس آبادان752ناصر ذاکری 28 ساله کادر مرکز درمان میناب
753سحر فرزین مقدم متخصص زنان بیمارستان تهران754قادر رحمانی کادر درمان بیمارستان بهبهان
755زهرا جودکی کوماس مامای بیمارستان خرم آباد756حمیدرضا شهبازی پزشک جوان بیمارستان یاسوج
757سوگند صداقت نیا رزیدنت بیمارستان تهران758صغرا درجزی پرسنل پرستاری بیمارستان لقمان
759رامین امینی متخصص بیهوشی بیمارستان گلستان760افسانه احسانی پرستار باردار بیمارستان اهواز (هفتمین باردار)
761راحله ذهنی مامای مرکز بهداشت ماهدشت کرج762مرتضی نفیسی متخصص بیهوشی بیمارستان برازجان
763حبیبه گنجعلی خانی کادر درمان شبکه بهداشت جیرفت764احمد رضا شفائی غلامی متخصص بیهموشی بیمارستان تهران
765الهه پارساراد پرستار جوان بیمارستان قزوین766نسیم سامانی پور 24 ساله متخصص بیهوشی بیمارستان تهران
767احمد زینلی متخصص توانبخشی بیمارستان یزد768صغری آقابابایی پرستار بیمارستان اصفهان
769سید اسد توفیق پزشک شبکه بهداشت فیض آباد770عباس رحیمی جراح عمومی علوم پزشکی هرمزگان
771حسین خزائل کادر درمان بیمارستان ماهشهر772خلیل قجوقی پزشک عمومی انزلی

برخی گزارشات حوزه درمان سرمایه

24 مرداد مدیر بخش “آی سی یو” کرونا در بیمارستان امام رضا مشهد «نسبت به تضعیف روحی و روانی شدید کادر درمان ابراز نگرانی کرد. علیرضا صداقت با بیان اینکه فشار روانی بر کادر درمان، شاید حتی از ابتلا به کرونا بدتر باشد، گفت: در این شرایط حتی میل به خودکشی در بین درمانگران افرایش و امید به زندگی کاهش پیدا کرده است که واقعا جای نگرانی دارد».

22 مرداد دستوری که از سوی محمد_مخبر معاون اول رئیسی صادر شده است: در بیمارستان‌ها ، حتی در محوطه‌هایش، گوشیهای مردم را بگیرید! طبق دستور العملی که از سوی نهادهای امنیتی صادر شده هراهان و بیماران تحت هیچ شرایطی حق ندارند با تلفن های همراه خود عکسبرداری و فیلمبرداری کنند. در بیمارستان مسیح دانشوری به شدت از سوی نیروهای انتظامات این بیمارستان این موضوع پیگیری و رصد می شود.

17 مرداد دبیرکل خانه پرستاری کشور: بستری بیماران  کرونا سه برابر شده و کمبود پرستار کادر درمان رو از پا درآورده. وزارت بهداشت از هم پاشیده و مردم مراقب خودشون باشن که هیشکی نیست به دادشون برسه!!

16 مرداد به گزارش روزنامه شرق؛ ۱۲۰۰ فوتی کرونا در روز به واقعیت نزدیکتر است تا آمار رسمی اعلام شده!!

11 مرداد عضو شورای شهر تهران: در بهشت زهرا روزانه ۴۰۰ نفر دفن می‌شوند. این در حال است که سازمان بهداشت و درمان و مسئولین جمهوری سالمی سرمایه کل کشته شدگان کرونایی در سراسر ایران را 450 گزارش کرده است!!

7 مرداد یکی از اعضای کادر درمان بیمارستانی در تهران : «تراکم زیاد بیماران بدحال در بیمارستان رو نشون میده و از نبود دارو و امکانات می گه. میگه باید سه راهی وصل کنیم که اکسیژن رو به چند نفر برسونیم ! تخت ها بهم چسبیده طوری که نمی شه رد بشیم، نه دارو هست نه سرم نه آب، با حداقل فشار اکسیژن باید سه راهی هم بگذاریم تا به چند نفر اکسیژن برسونیم، البته اگر پول داشته باشین همه اینا تو بازار براحتی پیدا می شه!

4 مرداد پرستاری می نویسد : طغیان بیماران بستری و نبود تخت خالی و اکسیژن رییس بیمارستان سینای تهران: به داد بیمارستان‌ها برسید در موج فزاینده پیک پنجم کرونا قرار داریم. من تقاضا دارم مراکز دیگر مانند مراکز ارتشی و شهرداری به داد بیماران و بیمارستان‌ها برسند. اگر تعداد بیماران مقداری بیشتر شود، دیگر پشت درب بیمارستان می‌مانند. روزی حدود ۱۰۰ یا ۱۵۰ نفر برای دریافت دارو می‌آیند و این نشان می‌دهد لود بیماری نسبت به پیک قلبی حدود ۳ یا ۴ برابر بیشتر شده است. الان تقریبا در حالتی هستیم که منتظریم یک تخت خالی شود تا بیمار بعدی را بستری کنیم. خرید اکسیژن الان یک چالش است چون هم گران است و هم به سرعت تمام می‌شود.

29 تیر پرستار از درون بیمارستان خمینی گزارش می دهد : بخش کوچکی از اورژانس بیمارستان امام خمینی تهران که در روزهای عادی پذیرش ۱۷ نفر بیمار رو داره ولی الان ۵۳ تا تخت داره با ۴ تا پرستار که مجبورن بدون اعتراض به لغو مرخصی و شیفتای سنگین این تعداد مریض رو کاور کنن واقعا فکر نمیکنم هرکسی بتونه تو چنین جایی کار کنه !!

27 تیر مطابق 18 ژولای 2021 پروفسور استیو هنکی استاد اقتصاد دانشگاه جان هاپکینز: موارد ابتلا به کووید-19 در ایران سر به فلک می کشد. پروفسور هنکی در توییتی نوشت: بنا ‌به ‌گفته همکاران من در دانشگاه جانز هاپکینز JohnsHopkins موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ایران سر به فلک می‌کشد حتی با وجودیکه دولت یک قرنطینه خانگی دیگر اعمال می‌کند. با توجه به این ‌که تنها 2.58 درصد مردم ایران کاملاً واکسینه شده‌اند، ایران در موج پنجم ابتلا به ویروس است.

25 تیر مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور: از شروع شیوع ویروس کرونا تا کنون ۱۰ هزار نفر از رانندگان تاکسی به این ویروس مبتلا شده‌اند و بیش از ۷۰۰ راننده تاکسی فوت کردند.

24 تیر رئیس بخش عفونی بیمارستان کودکان مفید اظهار داشت: در یکسال و نیم گذشته از زمان آغاز پاندمی کرونا ۷۷ مرگ در کودکان ناشی از کرونا فقط در بیمارستان مفید داشتیم که با ویروس جدید دلتا آمار ابتلا و بستری کودکان بیشتر از قبل شده است. وی ادامه می دهد : شرایط را مشابه سال ۱۳۹۹ در نظر بگیرید، اکنون بیمارستان‌های اطفال ما تعداد موارد بستری بیشتر شده است. بنابراین در حال حاضر بخش‌های اطفال‌مان پر است و کمبود بخش هم داریم. در حالی که در سال قبل چنین موضوعی درباره بیمارستان‌های کودکان مطرح نمی‌کردیم.

21 تیر احمد روشنی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران، به فارس گفت: «آمار فوتی‌های کرونا میان رانندگان تاکسی به ۴۰ تا ۵۰ مورد در ماه رسیده است.»

19 تیر علاوه بر شهرهای قرمز قبلی، از ۱۹ تیر شهرستانهای خوی (آذربایجان غربی)، اردبیل (استان اردبیل)، آران و بیدگل و خمینی‌شهر (اصفهان)، دره‌ شهر (ایلام)، بروجن (چهارمحال و بختیاری)، قوچان (خراسان رضوی)، هندیجان (خوزستان)، گرمسار (سمنان)، ممسنی (فارس)، آق‌قلا، کردکوی، گالیکش و گرگان (گلستان)، بندر انزلی، رودبار و رودسر (گیلان)، دلفان و سلسله (لرستان)، بهشهر، جویبار، رامسر و فریدونکنار (مازندران)، دلیجان و محلات (مرکزی) در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

‌  

اخبار اعتراضات کارکنان حوزه درمان سرمایه

23 مرداد کارکنان شرکتی مراکز خدمات جامع سلامت استان قم روز شنبه 23 مرداد در اعتراض به سطح نازل دستمزدها، عدم حذف شرکت های واسطه یا پیمانکاری دست به تجمع زدند.

21 مرداد دانشجویان درحال آموزش پزشکی ( اینترن ) در اعتراض به شرایط سخت و حادثه افرین کاری، دستمزدهای نازل، عدم امنیت شغلی، ساعت کاری بالا، عدم احتساب بیمه و سابقه کار این دانشجویان مقابل دانشگاه علوم پزشکی همدان دست به تجمع زدند.

16 و 17 مرداد دانشجویان درحال آموزش پزشکی ( اینترن ) در اعتراض به شرایط سخت و حادثه افرین کاری، دستمزدهای نازل، عدم امنیت شغلی، ساعت کاری بالا، عدم احتساب بیمه و سابقه کار این دانشجویان مقابل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دست به تجمع زدند.

13 مرداد تعطیلی بیمارستان خمینی کرج و تجمع اعتراضی هر روزه کادر درمان و دیگر کارکنان این بیمارستان دست به تجمع و اعتراض زدند زیرا این بیمارستان در اختیار همیاری های شهرداری استان البرز و بنیاد شهید تهران هست و قصد تغییر کاربری بیمارستان را دارند و دستمزدهای پرداخت نشده و عدم واریز بیمه بازنشستگی پرسنل بیمارستان از سال 96 پرداخت نشده است.

10 مرداد تجمع اعتراضی پزشکان عمومی مرکز علوم پزشکی شیراز در اعتراض به سطح نازل دستمزدها و عدم امنیت شغلی مقابل ساختمان مرکزی علوم پزشکی شیراز دست به تجمع اعتراضی زده اند.

4 مرداد کارکنان بیمارستان خمینی کرج در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه و عدم امنیت شغلی خود مقابل سازمان همیاری شهرداری های البرز دست به تجمع زدند.

27 تیر کادر درمان و کارکنان تامین اجتماعی در اعتراض به سطح نازل دستمزدشان در مقابل سازمان امور اداری و استخدامی  دست به تجمع زدند.

20 تیر کارکنان بهداشت و درمان معروف به نیروهای ۸۹ روزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اعتراض به سطح نازل دستمزد و عدم امنیت شغلی خود دست به تجمع زدند.

19 تیر گروهی از کارکنان شرکتی پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت استان قم، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در محوطه دفتر نماینده  قم تجمع کردند.

#شورایی_وضد_سرمایه_داری_متشکل_شویم

#مراکزکاررا_تعطیل_و_بهداشت_و_درمان_را_رایگان_سازیم

#متحدوشورایی_واکسن_کرونارا_رایگان_سازیم

#کارگران_ضد_سرمایه_داری