روز ۲۵ اردیبهشت رانندگان و دیگر کارگران شرکت واحد که در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ بازنشسته شده‌اند اما با گذشت بیش از دو ماه، چهار درصد حق بیمه آنان مربوط به مشاغل سخت و زیان آور پرداخت نشده است و همچنین سنوات خدمت‌شان پرداخت نشده است، تجمع اعتراضی‌ کرد‌ند. این در حالی است که همین روز ۲۵ اردیبهشت کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران دست به اعتصاب زدند. اعتصاب تمامی کارگران شرکت واحد در بخش‌های مختلف تهران شکل‌ گرفته است. اتوبوس ها در منطقه پارک وی تهران مسافر سوار نمی‌کنند. بلیط فروش ایستگاه اتوبوس ونک میگه راننده‌های شرکت واحد خط پارک وی ولیعصر به خاطر دستمزدشون اعتصاب کردن! از اولین ساعات بامداد روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در سامانه های خطوط “بی آر تی”، کارگران واحدهای تعمیرگاه و پنجری و توقفگاهها هم به اعتصاب پیوستند. به دنبال اعتصاب روز دوشنبه، چندین تن از کارگران توسط نهادهای امنیتی سرکوب سرمایه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.  رانندگان اعلام کرده اند تا آزادی کامل بازداشتی ها و تحقق مطالبات به این اعتصاب ادامه خواهند داد.

کارکنان بیمارستان مرکز قلب تهران روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت دراعتراض به پایین بودن دستمزد، عدم پرداخت سختی کار به مدت ۱۰ سال دست به تجمع زدند.

کارگران قراردادی نفت اهواز در اعتراض به سطح نازل دستمزدها و افزایش بی انقطاع هزینه های زندگی همراه با اضافه ده درصدی دستمزدها در سال جدید، تجمع کردند. امروز چهارشنبه  ۲۸ اردیبهشت کارگران قرارداد موقت در شرکت های بهره برداری کارون، مارون و آغاجری در اعتراض به افزایش ده درصدی دستمزدها برای چندمین روز دست به اعتراض زدند. در اهواز تجمع کارگران مقابل ساختمان مناطق نفتخیز جنوب و در آغاجاری مقابل شرکت بهره برداری نفت و گاز بود.

رانندگان پیک موتوری اسنپ فود در اعتراض به سطح نازل دستمزد، شرایط سخت کار و نداشتن تسهیلات شغلی و بیمه روز چهارشنبه  ۲۸ اردیبهشت دست به اعتصاب زدند. این کارگران روز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱دومین روز تجمع رانندگان موتوری اسنپ در اعتراض به پایین بودن کرایه‌ها و دستمزدهایشان به اعتصابشان ادامه دادند.

صبح روز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ کارگران قراردادی نفت و گاز و حفاری اهواز، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، مارون و آغاجاری برای چندمین روز طی هفته جاری به طور جداگانه در اعتراض به عدم اجرای افزایش دستمزد، کاهش روزهای کاری به ۲۰ روز  در محل کار خود تجمع کردند.

اعتصاب کارگران در پتروشیمی آدیش صنعت و مخزن سازی به پیمانکاری کرمی ادامه دارد. بیش از ۲۰ روز است که ۱۲۰ کارگر در اعتراض به عدم افزایش حقوق طبق مصوبه مدیر منطقه ویژه با ۳۸ درصد همچنان در خانه مانده و زیر بار این زورگویی نمی روند. هر چند کرمی سرمایه دار شرکت به کارگران پیام داده است که ۲۰/۱۰ را پذیرفته اما با کوچکترین افزایش حقوقی هم موافقت نکرده است.

صبح روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه جمعی  از کارگران پیمانکاری شهرداریِ تهران در اعتراض به سطح نازل دستمزدهای خود در مقابل ساختمان شهرداری دست به تجمع زدند. به گفته کارگران دستمزد فروردین این کارگران حتی کمتر از دستمزد اسفند سال گذشته بوده است!

گروهی از کارگران شهرداری قروه در استان کردستان روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در اعتراض به عدم پرداخت ۲ ماه  دستمزدهای معوقه خود اجتماع کردند. آن ها  گفتند اگر مدیریت شهرداری راهکاری برای پرداخت بدهی‌های خود به کارگران پیدا نکند همه کارگران دست به اعتصاب خواهند زد.

شماری از کارگران و کارکنان بازنشسته ساکن خانه‌های سازمانی مجتمع نی شکر هفت تپه، صبح امروز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان تجمع کردند. این کارگران که همگی بازنشسته و ساکن خانه‌های سازمان مجتمع هفت تپه هستند می‌گویند، اخیرا اخطار فوری از مدیریت هفت تپه برای تخلیه خانه‌هایی که سالهاست در آن سکونت دارند دریافت کرده‌اند. اعتراض امروز ما برای تخلیه نکردن خانه‌های سازمانی نیست بلکه خواستار دریافت هزینه‌هایی هستیم که طی این سال‌ها برای تعمیرات این خانه‌های غیر قابل سکونت انجام داده‌ایم.

کارکنان قرارداد موقت صنعت نفت امروز شنبه سی و یکم اردیبهشت ماه در اعتراض به امتناع وزارت نفت از افزایش دستمزد به میزان مصوب وزارت کار، و با خواست تعیین وضعیت شغلی خود، و به افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارگران مقابل ساختمان مرکزی این وزارت خانه تجمع کردند.

روز یکشنبه ۱ خردادماه ۱۴۰۱، بازنشستگان تامین اجتماعی شهرهای قزوین، کرمانشاه، اهواز، رشت، تهران، تبریز، کرمان، کرج، اراک، اردبیل، رامهرمز، شوشتر، در اعتراض به سطح نازل دستمزدهایشان مقابل سازمان تامین اجتماعی دست به تجمع زدند.

کارگران شهرداری یاسوج در اعتراض به عدم پرداخت ۵ ماه دستمزد معوقه خود، جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند. شهردار یاسوج در بین کارگران حاضر و کارگران را تهدید به پایان دادن به تجمع اعتراضی کرده و گفته است تجمع شما آرامش جامعه را بر هم زده و موجب سوء استفاده بیگانه و دشمن خواهد شد. یکی از کارگران در پاسخ به شهردار گفته است: ما حقوقمان را می خواهیم و کاری با این حرف ها نداریم، در طول تمام سال زباله ها را از دشت روم تا مادوان جمع می کنیم، تمام این شهر را تمیز می کنیم. یکی دیگر از کارگران گفت: ۱۲ ساعت کار می کنیم، پول کرایه نداریم، مجبوریم مسیر را پیاده برویم. مجبوریم، اگر اعتراض کنیم تهدید به اخراج می کنند.

رانندگان اسنپ فود و اسنب باکس در اعتراض به پایین بودن دستمزد و افزایش سرسام‌آور هزینه‌های کار و زندگی از روز یکشنبه اول خردادماه، دست به اعتصاب زدند. اعتصاب کارگران راننده اسنپ از روز یکشنبه اول خرداد تا ۵ خردادماه ادامه خواهد داشت. این کارگران خواستار احتساب سنوات، تامین سوخت و در نظر گرفتن سختی کار هستند. آنها همچنین خواستار داشتن امنیت شغلی، پرداخت تسهیلات، مزایای شغلی و حق بیمه توسط کارفرمای سرمایه می‌باشند.

کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اندیمشک در اعتراض به عدم پرداخت حقوق عقب افتاده و قطع شدن بیمه و معوقه های عقب افتاده  دوشنبه ۲ خرداد دست به اعتصاب زدند.

کارگران معدن زغال سنگ زمستان یورت غربی  روز سه شنبه ۳ خرداد ماه با برپایی تجمعی خواستار حذف شرکت‌های پیمانکاری و تامین امنیت شغلی خود شدند. کارگران معترض، این معدن در استان گلستان واقع شده اما از واحد‌های زیرمجموعه شرکت معدنی شمال شرق شاهرود در استان سمنان است.

گروهی از کارگران آبفا بنگلان واقع در استان هرمزگان روز سه شنبه ۳ خرداد ماه در اعتراض به سطح نازل دستمزدهای خود و شرایط سختی کار دست به تجمع زدند. آنها می گویند از اسفندماه ۱۴۰۰ تاکنون هیچ‌گونه حقوق و مزایایی دریافت نکرده‌اند.

روز سه شنبه ۳ خرداد ماه جمعی از کارگران شهرداری صمصامی از توابع بخش دوآب شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری، در اعتراض به عدم پرداخت هفت ماه دستمزد معوقه خود در مقابل ساختمان شهرداری دست به تجمع زدند.

کارگران قرارداد مدت موقت شرکتهای تابعه وزارت نفت در اعتراض به مصوبه ضد کارگری هیات وزیران در افزایش ۱۰ درصدی حقوق است صبح روز (۴ خرداد) دست به تجمع زدند. این کارگران می گویند با وجود وضعیت شغلی کارگری و داشتن رده حقوقی کارگری، اکنون مشمول حقوق کارمندی بوده و در زمینه افزایش حقوق به‌ جای ۵۷.۴ درصد، مشمول افزایش حقوقی ۱۰ درصدی شده‌اند و عیدی آنان نیز تاکنون پرداخت نشده است.

روز چهارشنبه ۴ خردادماه، کارگران کارخانه کیش چوب در اعتراض به عدم پرداخت ۳ ماه دستمزد و عیدی خود در محیط کار خود تجمع کردند.

صبح روز چهارشنبه ۴ خرداد کارگران سد شفارود در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد و مطالبات باقی‌مانده (۵ماه حقوق به همراه عیدی و سنوات و بیمه خدمات تامین اجتماعی) در ورودی کارگاه سد تجمع کردند. 

روز پنجشنبه ۵ خردادماه کارگران پروژه‌ای شرکت ناورود پتروپالایش کنگان در اعتراض به عدم افزایش دستمزد امسال، عدم اجرای نوبت‌کاری ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت و وضعیت نامناسب غذا و خوابگاه‌های غیربهداشتی مجدداً دست به اعتصاب و تجمع زدند. این کارگران در ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ نیز با همین خواست ها دست به اعتصاب زده بودند.

بدنبال فروریزی ساختمان متروپل آبادان و کشته و نا پدید شدن کارگران در میان آوارها توده های شهرهای آبادان، خرمشهر، بندرعباس، بهبهان، الیگودرز و شاهین شهر اصفهان روز پنجشنبه ۵ خردادماه به خیابان ها آمده و آتش خشم خودرا علیه سرمایه داران، دولت سرمایه و مدیران محلی آن نشان دادند. توده های کارگر شهر آبادان از روز دوشنبه دوم خرداد ماه، که بخشی از ساختمان ۱۰ طبقه برج متروپل آبادان فرو ریخت هر روزه در خیابان های شهر دست به اعتراض علیه رژیم اسلامی سرمایه و مدیران و کارگزاران آن زده اند.

شورایی_وضد_سرمایه_داری_متشکل_شویم 

#کارگران_ضد_سرمایه_داری