سیل هزاران خانه مسکونی را ویران کرده است. دهها هزار کارگر اکنون آواره و خانه به دوشند. غالب آنها بیکار و سرگردان برهوت فقرند. بر خلاف دروغ بافیها و عوامفریبی های دولت سرمایه شمار کودکان و بزرگسالانی که زیرغرش سیلابها جان باخته اند، از صدها افزون است. اجساد کشتگان لای رسوبات باقی مانده و در حال عفونی شدن می باشند. براساس همه اطلاعات خطر شیوع بدترین و پرکشتارترین بیماریها از نوع وبا، حصبه، هپاتیت هر لحظه بیشتر می گردد. بیماریهایی که می توانند رعب انگیزترین مرگ و میرها را راه اندازند. آژیر هجوم این اپیدمی ها در شرایطی به صدا در آمده است که دسترسی به دکتر، دارو، درمان برای اکثریت قریب به اتفاق ما کارگران ازهمیشه دشوارتر وغیرممکن تر گردیده است. قحطی، گرسنگی و فقر، موحش تر از همیشه، وجودمان را در خود می پیچد. حتی پیاز، آرد، سیب زمینی، حبوبات و سبزیجات که قوت لایموت روزانه ماست چنان نایاب و گران شده است که امکان تهیه آنها را نداریم. مرگ ناشی از گرسنگی سایه خود را بر سرمان سنگین ساخته است. در حالی که سیل تمامی دار و ندارمان را با خود برده است خطر بی آبی حتی خطر خشکیدن منابع آب آشامیدنی در ماههای آتی به شدت تهدیدمان می کند.

ریشه کل مصیبت ها و سیه روزی ها در ژرفنای وجود سرمایه است. سرمایه ای که در جستجوی سود افزون تر و افزایش بی مهار خود، وجب به وجب رودخانه ها را سد بسته است. آبراهها را کوه گل و لای، جنگها را نابود، دشت ها را آکنده از مستغلات،. جنگل ها را محو، مرداب ها را کویر و طبیعت را ویران کرده است. سرمایه ای که با این کارها باعث جاری شدن مرگبارترین سیلاب ها، راه افتادن سهمگین ترین طوفان ها شده و زندگی ما را آماج موحش ترین بلیه های زیست محیطی ساخته است. وضعیت روز ما اینست. سیل زده، آواره و بدون کاشانه ایم. در معرض تهاجم مهلک ترین بیماریهای مسری قرار داریم. بمب فلاکت، گرسنگی و قحطی بر سر و رویمان می بارد، شمشیر بی داروئی و بی درمانی گلویمان را می فشارد. باید علیه این وضع دست به شورش زد. به پا خیزیم و برای تحقق فوری مطالبات زیر شورایی و سرمایه ستیز متحد گردیم. خواست ها این است.  

1. تعطیل فوری کلیه پروژه های سد سازی، همین الان طرح احداث 683 سد در دستور کار صاحبان سرمایه است. این طرح ها باید بایگانی گردد.

2. لایروبی عاجل تمامی رودخانه ها، بالا و پائین کلیه سدها، پمپاژ سریع آب سیلابها در مناطق مسکونی، باز کردن مسیل ها و محو کلیه موانع سر راه عبور آب های حاصل بارندگی و طغیان سیل

3. پذیرش رایگان و بدون هیچ قید و شرط مصدومین و آسیب دیدگان سیلاب ها، درمان بدون هیچ هزینه همه مبتلایان به بیمارهای عفونی ناشی از وقوع سیل، کلیه مراکز درمانی در همه مناطق به ویژه سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی باید در آماده باش کامل قرار گیرند. هیچ مراجعه کننده ای نباید هیچ ریالی بابت دارو و درمان پرداخت نماید.

4. ایجاد هر چه سریع تر فاضلاب برای تمامی شهرهای دارای10 هزار نفر جمعیت به بالا،

5. آب لوله کشی رایگان با تضمین بهداشتی مطمئن برای کل کارگران

6. تأسیس مراکز جمع آوری فضولات مجهز به سیستم بازیافت زباله در همه شهرها و روستاها

7. توقف مطلق سد سازی برای تولید انرژی و کشاورزی صنعتی، تخریب سدهایی که موجب مرگ رودخانه ها، تالابها و دریاچه ها شده است. ایجاد فضای سبز در اطراف رودخانه ها

8. برق و آب و گاز رایگان برای تمامی فروشندگان نیروی کار

9. توزیع رایگان و مستمرآب شرب و شستشو درمناطق سیل زده و نواحی فاقد امکانات مانند سیستان، بلوچستان و خراسان جنوبی.

10. توقف فوری و اکید جنگل زدایی، ممنوعیت قطع درختان به هر میزان و در هر مقیاس، توسعه جنگلها و فضاهای سبز شهری، ایجاد شرایط آب رسانی به پائین دست سد ها طوری که طبیعت، خاک و طراوت دشت ها تجدید شود.

11. ایجاد مراکز سنجش آلودگی هوا در شهرهای دارای جمعیت بالاتر از 50 هزار نفر و ملزم بودن این مؤسسات به گزارش میزان آلودگی ها از طریق رسانه های جمعی

12. تضمین موثق بهداشت و ایمنی همه محیط های کار

ما کارگران برای تحقق هر چه فوری تر این خواست ها می جنگیم. سرمایه داران و دولت سرمایه داری را مجبور به قبول این مطالبات می کنیم. برای این کار دست در دست هم می گذاریم و شوراهای کارگری ضد سرمایه داری را بر پا می داریم. شوراها را ظرف اعمال قدرت و پیکار سراسری برای تحمیل این خواسته ها و انتظارات دیگر خویش بر سرمایه داران و دولت آنها می سازیم. از درون این شوراها مهر قدرت، برنامه ریزی و سرمایه ستیزی رادیکال خود را بر چگونگی تحقق خواسته ها می کوبیم.

کارگران ضد سرمایه داری

khaneh kherab