20 فروردین / رئیس کل سازمان نظام پرستاری: در ۱۴ ماه گذشته حدود ۸۰ هزار پرستار به کرونا مبتلا و بالغ بر ۸۰۰۰ نفر نیز به دلایل مختلفی اعم از بستری، قرنطینه و مسائل مربوط به آن از خدمت منفک شده‌اند.

18 فروردین / محمد میرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری : آمار مهاجرت پرستاران نسبت به سال‌های قبل، روند صعودی داشته و به صورت میانگین، ماهیانه ۱۰۰ نفر مهاجرت می‌کنند و کشور‌های دیگر به شدت از پرستاران ایرانی، استقبال می‌کنند.

17 فروردین / رئیس بیمارستان حضرت علی‌اصغر گفت: «شیوع کرونا در بچه‌ها بسیار شدید بوده و ‌بخش‌های بیمارستانی در حال پر شدن است، شدت بیماری در بچه‌ها هم بستگی به بیماری زمینه‌ای دارد، چون ما در بیمارستان بچه‌های سرطانی، نواقص کلیه و پیوندی هم داریم و کرونا در آنها شدیدتر خودش را نشان می‌دهد و در بچه‌های معمولی خفیف ‌تر است، ‌بخش‌های بیمارستان در حال پر شدن از کودکان کرونایی است.» وی گفت: «علائم در بچه‌ها بغرنج‌ تر و غیرتیپیک است و ممکن است که اصلا درگیری ریه وجود نداشته و در آنها درگیری قلبی ایجاد کند، متاسفانه ما چند کودک را به دلیل درگیری قلبی و آریتمی ناشی از کرونا از دست دادیم»

15 فروردین / بهار مرگبار ۱۴۰۰

دکتر فریده باقری متخصص طب اورژانس

این تصویر ماییم؛
این ها دوستان و همکارانمون هستن،
این ها عزیزان و اطرافیانمون هستن،
این ها شاهدان خاکسپاری جان های عزیز و مشتاق هستن،
این ماییم؛
و این اشک، اشک استیصال و بیچارگی ست،
اشک حُناق و زبان بستگی رهاشدن زیر آوار،
اشک درهم شکستن و بخاک سیاه نشستن،
اشک بدبختی و درماندگی،
اشک شاهدان مرگ و تباهی ست،
این ماییم؛
در سوگ عزیزانمان،
که دیگر می‌دانیم نه دیده می شویم و نه شنیده،
که رنج و بیماری و مرگ ما، اینجا تنها کم شدن عددی از بیگاران‌ و بردگانیست که کروری‌ برای جایگزینی حاضر دارند…
مرگ آخرین درد بی درمان ماست؛
به آنکه شاهد مرگ هزارانست‌ از فردا هیچ مگو‌…

16 اسفند / یکی از کادر درمان بیمارستان اهواز می نویسد : امروز و طبق اخرین اخبار صدو بیست و سه پرستار مراکز درمانی اهواز به کرونا مبتلا و عملا پرستاری برای مراقبت کافی در اهواز وحود نخواهد داشت. نتیجه تستهای دیروز هشت هزار و دویست مبتلای قطعی به کرونا فقط در خوزستان!

15 اسفند 1399 مطابق 5 مارس 2021 سازمان حقوق بشری عفو بین‌‌الملل اعلام کرد بر اساس داده‌های بیش از ۸۰ کشور جهان آمار خود از قربانیان بیماری کووید ۱۹ در میان کادر درمانی در سال ۲۰۲۰ را ارائه داده است. دست کم ۱۷هزار نفر از کارکنان مراکز درمانی و بهداشتی در سراسر جهان بر اثر پیامدهای آلودگی به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. همین سازمان در 14 شهریور از کشته شدن 7000 نفر از کادر درمان در سراسر جهان خبر داد که فقط 5000 تن از آن ها از کشورهای مکزیک، امریکا، بریتانیا، برزیل، روسیه و هند بوده اند.

14 اسفند / یک‌ سوم کسانی که به علت ابتلا به کرونا در خوزستان فوت می‌کنند، کمتر از ۲۴ ساعت در بیمارستان بستری بوده‌اند. مسئولان جمهوری اسلامی سرمایه اکنون از گسترش ویروس جهش ‌یافته بریتانیایی کرونا در تهران نیز خبر داده‌اند.

 وزیر بهداشت سرمایه می گوید: «از هفتاد بیمار اینتوبه (لوله گذاری تنفسی) شده در بیمارستانهای خوزستان سی نفر تلف! شده اند». و پرستاری در همین رابطه می نویسد «انگار مسوول مرغداری یا استخر پرورش ماهی است. این نگاه شخص اول سلامت کشور به “جان” مردم است».

9 اسفند / معاون وزیر بهداشت دولت سرمایه گفت تاکنون بیش از 62 هزار پرستار به کرونا مبتلا شده و حدود 100 پرستار نیز جان باخته اند!! وی ادامه داد که پرستاران در یان مدت 300 هزار ساعت اضافه کاری کرده اند!

8 اسفند / پرستاری می نویسد «در حالی که هنوز یک درصد از کادر درمان واکسینه نشده اند، وزیر بهداشت با دور زدن طی یک چرخش به نیروهای انتظامی اولویت تزریق واکسن داد»

8 اسفند / وزیر بهداشت، در واکنش به مشاهده مواردی از “کرونای ایرانی” در ایران ، آن را رد نکرده و گفته “جهش قابل توجه” نداشته‌است. سعید نمکی، در حاشیه برنامه واکسیناسیون سالمندان در آسایشگاه کهریزک، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در فضای مجازی عنوان می‌شود مواردی از کرونای ایرانی در کشور مشاهده شده است، گفت: هنوز جهش داخلی قابل توجه که آن را به عنوان جهش ملی اعلام کنیم نداریم، اما هر لحظه ممکن است در گوشه‌ای از کشور دچار جهش جدید ویروس شویم. آقای نمکی توضیحات بیشتری در مورد مشخصات و کم و کیف کرونای ایرانی نداد.

اخبار اعتراضات کارکنان حوزه درمان سرمایه

19 اسفند / اعتصاب کارکنان بیمارستان امام علی کرج در اعتراض به شرایط نامناسب کاری و عدم پرداخت معوقات مزدی

20 اسفند / تجمع پرسنل اورژانس 115 و کارگران شرکتی مراکز درمانی مشهد در محوطه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اعتراض به سطح نازل دستمزدها

24 اسفند / تجمع جمعی از کادر درمان در محوطه دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه 28 اسفند تجمع کادر درمان یاسوج دراعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه خود