روز شنبه نهم بهمن‌ماه، کارگران حوزه آموزش سرمایه (معلمان) در اعتراض به سطح نازل دستمزدها، قراردادهای کاری کوتاه در برخی مدارس در ۳۳ شهر دست به اعتصاب زده و در محل کار خود و دفاتر مدارس نشستند، در برخی مدارس دانش اموزان به حمایت معلمان در این اعترضات شرکت کردند.

کارکنان بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی ۱۶ شهر ، روز (شنبه/۹ بهمن) که با افول پیک پنجم کرونا در معرض اخراج قرار گرفتند باتوجه به بروز پیک ششم کرونا در کشور، خواهان تحکیم وضعیت شغلی و معیشتی خود شدند.

روز شنبه نهم بهمن‌ماه حدود ۲۰۰ نفر از کارگران سالن ۱ شرکت قالب‌های صنعتی سایپا واقع در کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص، در اعتراض به تأخیر در پرداخت دستمزد‌ها و عدم افزایش دستمزد و کارانه دست به اعتصاب زده و دستگاه‌ها را روشن نکرده‌اند.

روز شنبه ۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ كارگران شهردارى منطقه ۶ شهردارى اهواز در اعتراض به سطح نازل دستمزد، عدم پرداخت بیمه از جانب کارفرما  برای پنجمین روز متوالی دست از کار کشیده و دست به تجمع  زدند. روز گذشته نیروهای امنیتی و سرکوب سرمایه به منازل تعدادی از کارگران یورش برده و آنها را تهدید به پایان اعتصاب کرده‌اند.

کارکنان اداره‌ راه و شهرسازی استان فارس، در اعتراض به سطح نازل دستمزدهای خود صبح روز شنبه ۹ بهمن مقابل این اداره تجمع کردند.

روز ۱۰ بهمن نیز معلمان مدارس ۱۱۰ شهر در اعتراض به سطح نازل دستمزد و قرادادهای کاری کوتاه مدت کار را تعطیل کرده و سر کلاس درس حاضر نشده و دانش‌آموزان به منزل برگرداندند. دومین روز از اعتصاب سراسری معلمان و فرهنگیان امروز یکشنبه دهم بهمن‌ماه معلمان و فرهنگیان مورد هجوم نیروی های سرکوب دولت سرمایه قرار گرفتن و تعداد دستگیر شدند.

حدود ۳۰۰ تن از رانندگان اتوبوسرانی بخش خصوصی اورمیه بیش از ۲۰ روز است بدلیل عدم تمدید قرارداد از سوی شهرداری کلانشهر اورمیه در اعتصاب بسر می‌برند.

شرکت تاسیساتی و ساختمانی تهران جنوب که از زیر مجموعه های هلدینگ خلیج فارس است بیش از چهار ماه است که به کارگران خود در پروژه بندر مجیدیه که مشغول ساخت و نصب تأسیسات و مخازن ذخیره‌سازی برای صادرات تولیدات پالایشگاه بیدبلند دو و همینطور ساختمان سازی در محدوده بندر صادراتی هستند دستمزد پرداخت نکرده است. دیروز نهم بهمن این کارگران یکصدا و متحدانه اعلام کردند تا همه دستمزد و طلب خود را یکجا دریافت نکنیم همچنان دست به تولید نمی زنیم و به اعتصابمان ادامه خواهیم داد.

بازنشستگان تامین اجتماعی شهرهای مشهد، تبریز، کرمانشاه، خرم آباد، اهواز ، رشت، قزوین، اصفهان، سقز، در اعراض به سطح نازل دستمزد تجمع کردند.

کارگران شرکت موتورسواران تراکتورسازی تبریز که در اعتراض به سطح نازل دستمزدهایشان از روز شنبه ۹ بهمن اعتصاب خود را آغاز کردند تا شنبه هفدهم بهمن به اعتصاب و اعتراض خود ادامه دادند.

روز دوشنبه یازدهم بهمن‌ماه، معلمان و بازشنستگان بیش از ۶۰ شهردر سراسر کشور در سومین روز از دور جدید اعتراضات‌شان دست به تجمعات گسترده‌ای زده‌اند.

کارگران شرکت پتروشیمی رازی که از روز دوشنبه چهار بهمن در اعتراض به ممنوع الکار و ممنوع الورود شدن تعدادی از همکاران خود توسط مدیریت شرکت دست به اعتصاب زده بودند کماکان به این اعتراضات ادامه داده و هر روز در محوطه شرکت راهپیمایی اعتراضی برپا می کنند.

کارگران شرکت سبز آشیان آپادانا ( ساپک ) که در کار ساخت مخازن و اجرای پایپینگ و پیش راه در پتروشیمی مروارید در فاز دو استثمار می شوند، در اعتراض به عدم پرداخت ماه ها دستمزدهای معوقه از روز یکشنبه دهم بهمن دست به اعتصاب و تجمع زده و گیت ورودی شرکت را بسته اند.

اعتصاب کارگران شرکت تهران جنوب هلد ینگ خیلج فارس وارد روز پنجم خود شد این کارگران در اعتراض به عدم دریافت ۴ ماه دستمزد از هفتم بهمن دراعتصابند و می گویند تا زمان پرداخت دستمزد ادامه دارد.

کارگران شهرداری شوش صبح دوشنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به دلیل عدم دریافت حقوق ۴ ماهه خود در مقابل فرمانداری و شهرداری شوش دست به اعتراض زدند.

روز یازدهم بهمن‌ماه برای دومین بار در ماه جاری کارگران فولاد بوتیای ایرانیان در کرمان از زیر مجموعه های غول صنعتی مدیکو (مجتمع فولاد بوتیا ایرانیان  زرند و سیرجان که زیرمجموعه شرکت میدکو هستند) در اعتراض به سطح نازل دستمزدها دست به اعتراض و تجمع زدند. این کارگران می گویند حدود ۵ سال است مسئولان و مدیران سرمایه وعده افزایش دستمزد می‌دهند و هر بار ما دست به اعتراض و اعتصاب می زنیم  با وعده‌های پوچ  که اگر خط تولید جدید راه‌اندازی شود، حقوق‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند که به این وعده‌شان عمل نکردند، اما ما را به کار باز می گردانند.

صبح روز دوازده بهمن رانندگان تاکسی‌های درون شهری سایین‌قالا در اعتراض به نرخ پایین کرایه‌ها و کاهش دستمزدها دست به اعتصاب زده و مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

کارگران نیروگاه نکا در استان مازندران، ۱۳ بهمن در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه با توقف تولید، در محوطه این مجتمع دست به تجمع اعتراضی زدند.

 پزشکان طرحی مناطق محروم، از روز پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه  در اعتراض به عدم پرداخت کارانه و دستمزدهای پایین خود اعتصاب کردند.

کارگران قراردادی کارخانه روغن نباتی «نینا» سیرجان در استان کرمان روز ۱۴ بهمن ماه  در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه مطالبات مزدی و عدم امنیت شغلی خود دست به تجمع زدند.

کارگران پروژه‌ای شرکت ماشین سازی اراک در پتروشیمی کیان در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه‌شان اعتصاب کرده و دست به تجمع زدند.

کارگران تلمبه خانه خط انتقال نفت گوره جاسک مقابل استانداری هرمزگان در اعتراض به عدم پرداخت ۶ماه دستمزد و بیکاری روز شنبه ۱۶ بهمن با حضور مقابل ساختمان استانداری هرمزگان دست به تجمع زدند. این کارگران در روز هیجده بهمن نیز دست به اعتراض زدند.

کارگران سیمان سپاهان روز شنبه شانزده بهمن ماه در اعتراض به عدم امنیت شغلی، دستمزدهای نازل و اخراج همکاران خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارگران شرکت توانالیموچی در بوشهر در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه دست از کارکشیدند، کارگران می گویند : ما نه غذا داریم و نه حقوقی که بتونیم شکم زن و بچه هامون رو سیر کنیم.

جمعی از کارگران مخابرات استان اصفهان روز ۱۸ بهمن در اعتراض به اخراج خود مقابل اداره مخابرات اصفهان تجمع کردند.

کارگران شهرداری کوت عبدالله در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه دستمزد معوقه تجمع کردند.

کارگران شرکت آبانگاه صنعت واقع در فولاد شهر اصفهان در اعتراض به عدم پرداخت چهار ماه دستمزدهای معوقه توسط سرمایه دار شرکت امروز (۱۸ بهمن) دو روز است دست از کار کشیده و تولید سود را متوقف کرده اند.

گروهی از کارگران آبفای خرمشهر روز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدها ی و عیدی و سنوات معوقه دست به تجمع اعتراضی زدند.

امروز چهارشنبه ۲۰ بهمن کارگران شرکت کاغذسازی کاغذ پارس در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد، سطح پایین دستمزد و اخراج همکاران خود مقابل درب فرمانداری شوش دانیال دست به تجمع زدند. این کارگران همچنین با سردادن شعار خواستار بازگشت به کار کارگران اخراجی کارخانه شدند.

کارگران شرکت موتوژن تبریز در اعتراض به دستمزدهای نازل، نامشخص بودن وضعیت بیمه، سختی کار و عوارض زیان آور کار وارد چندمین روز اعتصاب خود شدند.

جمعی از کارگران بیکار شده شرکت کارخانجات لوله‌سازی خوزستان، امروز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه، در مقابل ساختمان استانداری تجمع اعتراضی برگزار کردند.

  #شورایی_وضد_سرمایه_داری_متشکل_شویم  #کارگران_ضد_سرمایه_داری